Cobranco honlapja

 

 

A Felvidéki "fantomvonat" nyomában 2020.

 

Időutazás egy soha nem létező „fantomvasút” mentén. Expedíciós kalandtúra" a Felvidéken.

Ha valaki különleges helyszínekre vágyik, nem föltétlenül kell a világvégére utaznia.

A magyar határtól szinte egy köpésnyire van rögtön egy. A hely nem annyira látványvilágával,

 inkább hangulatával teremt különös atmoszférát az ide látogatóknak.

 

 

 

A szlovák „Szeret-Déda project”-ként is ismert vasútvonal gondolata 1938-ra tehető,

mikor az első Bécsi-döntés eredményeképpen,

a szóban forgó terület egy része viszakerült Magyarországhoz.

 Értelemszerüen, az itt húzódó vasútvonal bizonyos szakaszai is.

Ennek áthidalására, a szlovákok nagyszabású épitkezésbe kezdtek.

Az észak-gömöri összekötő vonal a vad tájon, csak alagutak, viaduktok létesítésével volt kivitelezhető.

 A munkák infrastruktúrális része a háború végére majdnem kész lett,

 de mivel a terület újra Szovákiához került,

a vasút befejezése, üzembehelyezése értelmetlenné vált.

Bár vonal néhány szakasza késöbb bekapcsolódott az aktív használatba,

 a felhagyott műtárgyak jelentős része, mint egy letünt kor mementója a

mai napig is célként lebeg a felfedezők, kalandvágyók szeme előtt.

A hely nem annyira látványvilágával, inkább hangulatával teremt különös atmoszférát

az ide látogatóknak.

Egy „abandoned –túra” története filmes dokumentációban…